søndag 6. mai 2012

Rosekjole

Storesøster må ha litt nytt. Det nærmer seg bursdager, festivitas, hurra og ikke minst sommer. Til min frustrasjon synes jeg alt som er av passe søte, kule klær bare finnes i størrelser opp til 128, maks. Så, da var det ikke annet å gjøre enn å dra fram symaskina.... Kjolen er en bearbeidet og forstørret variant (128/134) av et mønster fra BarnIgjen. (Str gikk opp til 122)

Big sister in new mama made dress..

Det hjalp også godt på inspirasjonen å ta en tur til den nyåpnede Eplebarn, som bugnet av redesign og fresje farger. Redesign-klær til større barn er dessverre også sjeldne, så mulig at symaskina må mer fram i lyset etterhvert? 


It's in the details, right?
 Rosetemaet gjentas. Klippe, flisofixe og sikksakke...

Begge stoffene er kjøpt på Panduro, med et par års mellomrom.

Lillesøster proklamerte: Jeg vil også ha en sånn, akkurat samme - bare MINDRE! (Ah, seier! :)))

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole...synd at jentene mine er for store til sånne...;)

    SvarSlett
  2. Romantisk og fin kjole!! Så koselig å sy!
    Må gjøre det mer, det og....
    Da blir det en til på deg iallfall, koselig når det blir så godt mottatt!

    SvarSlett
  3. For ein koseleg kjole! og ekstra kjekt om det vert ein til til vetlesyster! Og ja, skaff oss flere mønstre til klær til større barn!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...