tirsdag 10. juli 2012

Nova til Storesøster

En restegarns-Nova nr 2 er av pinnene. Som vanlig ikke for liten, men det er jo greit også. Det er sol akkurat over der vi bor denne morgenen, så det mest naturlige er da å kle opp jentungen i en langermet ullkjole og arrangere en fotosjut, he he.
 A Nova dress for my big girl..

Det er altså bare brukt garn fra lageret denne gangen: Askeladens 2-tråds lagt dobbelt, babyull fra Stoff&Stil, Sisu, DustoreAlpakka og div. Egentlig et ganske stort stykke strikk, men det gikk radig. Stripe for stripe, vøtt ;)  Mønsteret er gratis, og veldig ålreit å strikke.
Used only yarn from stash, this time. The only things new are the purple buttons she ordered :) She loves her purple.

Signe Simonsen er en designer jeg skal lage flere ting av, helt klart. Et nytt prosjekt er på pinnene, og denne gangen er garnet nytt =))

Nå skal det pakkes en kjølebag med litt drikke og proviant, ullkjolen skal av og så skal vi smi mens været er varmt, hadde vi tenkt.

Ha en fin dag! 

11 kommentarer:

  1. Nova kjolen er så fin, og en vinterudgave er en super idé, din pige ser smuk ud i den! Jeg har lavet sommerversioner i hør-bomuld med korte ærmer, siger noget om den geniale opskrift, at den kan bruges på mange måder :-) God sommerdag, her i Danmark regner det....... igen :)

    SvarSlett
  2. Du er jo bare fantastisk til å få brukt opp restegarnet ditt! Tenker enda på rillejakken med rundfelling, og ruger selv på et voksende lager av restegarn som burde vært omsatt;)

    Denne Novaen likte jeg såååå godt! Den rykker stadig frem i køen min:)

    Nyt solen mens den er der...

    SvarSlett
  3. For en fin restegarnskjole, Og for en god samvittighet man får når man kan bruke opp litt rester ;) Lengrer vel snart etter kaldvær da sånn at kjolen kan bli brukt? hehe.

    NYT sommeren så lenge den varer ;)

    SvarSlett
  4. Fin jente, fin kjole og flotte bilder! Solgløtt også! Alle skjørt er ferdige til levering, så da skal jeg få tatt noen bilder, jeg også! M-klemz

    SvarSlett
  5. Superfin kjole. Lastet faktisk ned mønsteret for noen timer siden :-)
    Nydelig modell også !

    SvarSlett
  6. Flott kjole! Det ser ut som mye strikk ja :)

    SvarSlett
  7. Den var kjempelekker! Imponerende storleik på arbeidet, og veldig flott resultat! La oss håpe at den ikkje treng å verte brukt i sumar, med tanke på veret!

    SvarSlett
  8. Nova er stas! Jeg fikk jommen lyst på en til frøkna igjen, hun trenger noe kjolegreier i ull. Til vinteren.

    Og så fin den ble i mange farger!

    SvarSlett
  9. Tusen takk for alle hyggelige meldinger! Det varmer et strikkehjerte ;D

    SvarSlett
  10. Kjempe fin kjole. Den ga meg ideer til hva jeg kan gjøre med garnlageret mitt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...