torsdag 7. november 2013

Herresokker på stjålne øyeblikk

Da fikk han sokker til slutt, Mannen. Ferdige i går kveld, dagen før bursdag. Overlevert på samme dag som den første snøen. Kan jo ikke bli bedre. Fordelen med å stort sett ha et strikketøy i hendene når man har en og annen ledig stund er jo at ting ferdigstilles, faktisk.

New socks for Husband. Green like Kermit the Frog :) 

Å strikke gaver til den som sitter ved siden av deg i sofaen kan være et sjansespill, sånn rent hemmelighetsmessig.. men det gikk også bra ;) Det var registrert at jeg strikket på noe grønt, men ikke noe mer avslørende enn det, hemmelighet intakt som seg hør og bør =)) Sokkene er etter oppskrift fra Tin Can Knits, Simple collection. Gratismønster, erre muli' :)) De har fryktelig mye annet fint også. Takk for tipset, WoolRocks, tror det må bli flere ting fra mønstrene deres, definitivt!


Sokkene er strikket i skikkelig grønn Big Fabel, ca to nøster. Tykkere garn og pinner enn i oppskriften, gode og varme, og velegnet til kategorien: "Uææ, jeg trenger noen fine og gode gaver, asap!" 
Mannen bruker sokkene allerede, sjølo fornøyd. Nytt prosjekt på pinnene, og all is well.


Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Så flotte sokker! Så kjekt at du greide å strikke dem uten å bli avslørt:)

    SvarSlett
  2. Jeg må strikke på et pannebånd til mannen uten å avsløres selv i disse dager - håper jeg lykkes! ;) Sokkene ble knallfine! :D

    SvarSlett
  3. Så luksus å kunne strikke gave til mottaker ved siden av;) De sokkene står i køen min også… Tin Can knits har så masse fint!!! Både til store og små:)

    SvarSlett
  4. Superfint med grønne sokker.
    OG takk for at du nevnte min blogg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...