tirsdag 25. september 2012

Lillebrors persille

Pinnefersk, mørkegrønn genser til nestyngstemann.. Vintageknapp i halsen, (Eller altså: gammel knapp, i hvertfall;) Det er endelig klart for bukseløs fotosjut i duskregnet.

Sweater with parsley pattern for Little Brother.  

Jeg gjorde som tantemaraj og strikket rundt opp til ermefellingen. Ermene plukket jeg opp masker til og strikket til de ble lange nok. Mønsteret var litt forvirrende, men kanskje det skyldes ammetåke og oppstykket mønsterlesing mer enn mønsteret selv altså... Artig liten sak å lage. Persillemønsteret var ikke vanskelig, og jeg synes genseren funker like fint til gutt som til jente.

Hæ?


Genseren er strikket med garnet Hverdags fra DSA, en ull/alpakka-blanding. Jeg synes fargen er så fin at jeg vurderer en genser til meg selv også. Kanskje uten persilledusker, kanskje med =)



Nok et gratismønster av Signe Simonsen, altså. Anbefales =)
 Lillebror er nøgd, mor er nøgd. All is well in da hood.

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. SÅ flott persillegenseren din ble!!! ...ja, når en først hoppa litt ut av mønsteret ble det bare å hoppe seg videre i mål;)

    Herlig grønnfarge til lillebror!

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser! Fint å se noe annet enn blått til gutta! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Klart du må være fornøyd med den der, den ble jo knallfin! Deilig med grønt, og jammen var modellen en kjekk liten herremann, med kule gummistøvler!

    SvarSlett
  4. Herlig liten persillegenser!! og enda herligere liten gutt! Og grønnfargen likte jeg veldig!! :O)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for gode ord! Genseren er allerede tatt godt i bruk, så det er jo veldig bra =))

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...