Viser innlegg med etiketten arv. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten arv. Vis alle innlegg

fredag 28. november 2014

Sy større body, på null komma svisj.

I de aller fleste butikker jeg frekventerer, går ikke størrelsene til bodyer lengre enn til 92. Men i vårt tilfelle, så trengs det fremdeles altså fremdeles bodyer i garderoben, så da kom jeg på noe :) Vi kan vel redesigne en løsning på dette problemet? Og det kan vi! Lekende lett er det også:

Så gjør vi så:

Lag ny og større body av to små:

Du trenger: En stoffsaks, to gamle bodyer, en symaskin og ti minutter - topps.

Smukkas med forlenget klesplagg i bruk :)


1. Bestem deg for hvilken body som skal brukes som hoveddel, og hvilken som skal brukes som forlengelse. Her er den stripete hoveddel, og den blå er forlengelsen. 


2. Klipp av mansjetter og nederste del, så langt ned som mulig, av hoveddelen.

3. Klipp av mansjetter og en god del av ermene på forlengelsen.

4. Klipp av nederste del av forlengelsen også, men et godt stykke oppe på bodyen.


5. Vreng forlengelsen, putt den utenpå hoveddelen, og plasser den med retten inn mot retten. Pass på at framsiden ligger på framsiden, så baken kommer bak når man skal kneppe bodyen sammen :)

6. Sy på med sikksakk, elastisk søm eller overlock.

7. Vreng ermene og legg de på samme måte, rett mot rett og søm mot søm. Sy sammen. 



8. Vreng ut og vips, tips: Kle opp den håpefulle i en flunka ny, større og "ingenandreharmakan"-body! Miljø og penger spart. Yei!

Kanskje man får dilla også? Ikke vet jeg, jeg vet ikke om noen, aner ingenting, *host*..


Ha en fin dag!


mandag 1. oktober 2012

Resirkulering er gøy

Kanskje spesielt resirkulering av (strikke)klær.. 

Disse to er fra LilleStorebrors tid:
Tiny wearing Big brother baby cardigans

(5 hour baby jacket)

Denne jakka strikket jeg til Storesøster:
(Hun kom 11 dager etter termin, men før jakka ble fullført, så mamma hjalp meg med å strikke den ferdig)
Tiny wearing Big sis' baby cardigan, knitted 8 years ago.

Teppet Minigull ligger på er også fra LilleStorebrors lager.
Moro å grave i pappesker av og til :)

Ha en fin dag!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...