torsdag 24. april 2014

Sirkusbukse, buksesirkus

Jeg kjøpte et gammelt babydynetrekk for litt siden, og hadde skumle planer om å sy bukse til både Veslegull og Lillestorebror. 


I dag fikk jeg både tid og ånd, rusket fram klassikaren "Børnetøj du selv kan sy", Günter, og klippet ut mønster til bukse med elastikk. Så langt, så vel. 

Sjøgrønn babycord fra S&stil, babydynetrekk med ville dyr, blomster og fluesopp...

Da jeg begynte å sy spetakkelet sammen, oppførte ikke mønsterdelene seg noe ålright, det hele så merkelig ut.. Har man klippet feil mon tro? Jaja, klippe og justere, det årnær seg vel, tenkte jeg. Det viste seg at jeg hadde glemt å snu tøyet da jeg skulle klippe høyrebeinet, så den buksa blei en ergonomisk og motorisk utfordring, for å si det mildt. (Jada, jeg sydde den helt ferdig, med elastikk og alt..) Så, da heiv jeg meg rundt og sydde en til. Riktig denne gang. 



Vi er fornøyde også, Veslegull og mamman. Så fornøyde at det er umulig å holde fua rolig så mamman kan få ta et nogenlunde skarpt bilde. Jepp :)


Og Lillestorebror? Han ville også ha bukse med sirkustøy. Da tar vi den famøse venstrebuksa og klipper lommer av som han kan få på sin versjon, tenker jeg. 

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Dette ble jo ei supersøt bukse til slutt! Det er så moro med gamle stoffer! Feilsøm er kjedelig, men sånt som skjer innemellom:)

    SvarSlett
  2. Tøff bukse! Det gjelder å ikke gi seg! Godt jobba!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Moro å kombinere gamle og nye stoffer!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...