lørdag 26. april 2014

Babyromper..

...til babystump:)

Knitted baby romper for my cousins little girl :)

Denne ble ferdig i løpet av påsken og oversendt til ei tulle som hadde dåpsdag nylig. 
Jeg falt pladask for den nydelige babyromperen som strikkexpressen hadde strikket, i en fabelaktig gråfarge med hvite kanter. Etter litt leiting på nettet, fant jeg oppskriften på etsy, via et bilde. 


Litt retro, og artig oppskrift, strikket i ett stykke. 

 Flammende farger der..

Løsstrikkerske som jeg er, gikk jeg ned på pinnestørrelse og la til slutt også opp færre masker enn oppskriften mente. Nå gjenstår det å se om størrelsen er innafor, og det er jeg igrunn veldig spent på, vanskelige greier uten å prøve på mottaker altså ;)


Kauninøstet med regnbueull fikk brukt seg fra gult til lilla, og til kantene valgte jeg å bruke grå babyull. Kanskje ikke helt tradisjonelle farger til babyklær, men det trenger det vel ikke være heller alltid? Yei for farger!

SE! Den passet :)) 
Gjengitt med tillatelse fra mottakers mor og fotograf:




Ha en fin dag!

12 kommentarer:

  1. Kjempesøt! Yay farger, sier jeg også!

    SvarSlett
  2. Skikkelig gøyal! Den blir enda mykere om du tover den litt :-)

    SvarSlett
  3. Veldig kul retrogave, håper den passer mottakeren. jeg er absolutt for litt farger til babyer, tommel opp.

    SvarSlett
  4. Så tøff den var, jeg elsker kauni garnet! Ha en fin kveld hos deg!

    SvarSlett
  5. Herlig og veldig orginal!
    Tipper mottakeren ble ganske så retroskjønn i den der ja :D

    SvarSlett
  6. Oi oi oi så kul den var!!! Hurra for farger på bebiser også!!

    SvarSlett
  7. De fargene hadde jeg aldri kommet til å tenkt på selv, men gud så flott den ble :) Fint med farger til babyer!

    SvarSlett
  8. Veldig fin og morsom! Kan fort bli mye pasteller til baby, så det friskner opp med en dose sprelske farger. Herlig! :-)

    SvarSlett
  9. Så fin :) Hittar massor av inspiration inne hos dig :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil bruke tid på en kommentar her hos meg :) Jeg beklager ordbekreftelsen, men håper det går greit å kommentere likevel. Mvh Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...